En fredag i slutten av september 2024 satte jeg meg i bilen for å krysse grensen over til Sverige. Her skulle jeg være så heldig å få fotografere bryllupet til Tuva og Edvard på Bjertorp Slott. Denne helgen skulle vise seg å bli noe av det aller fineste jeg har opplevd som bryllupsfotograf.
Synne og Thanh giftet seg i et nydelig norsk-vietnamesisk bryllup i slutten av september, med en dag som strakte seg fra Larvik til Sandefjord.
Vielsen ble holdt i Larvik kirke, og ble avsluttet på en måte jeg tror ingen av oss helt var forberedt på. Idet brudeparet gikk ned kirketrappen, ble de møtt av en massiv sky av konfetti-streamers. Det kom langt mer konfetti enn man kanskje forventet – og brudeparet måtte bokstavelig talt jobbe seg ut av konfettien.
Etter vielsen gikk turen videre til Bugårdsparken for portrettfotografering. Her fikk vi helt magisk lys, og det ga en varm og myk glød i bildene som virkelig løftet hele serien. Dette ble uten tvil noen av mine favorittportretter fra 2025-sesongen. Synne og Thanh hadde også med seg det største brudefølget jeg har hatt så langt, noe som ga masse energi og mange fine gruppebilder med hele gjengen samlet.
Feiringen fortsatte på Torp Konferansesenter, hvor hele 26 bord var fylt med gjester. Jeg avsluttet min del av dagen med kveldsbilder i solnedgangen, før brudeparet startet en vietnamesisk tradisjon hvor de går fra bord til bord og skåler med alle gjestene. En utrolig fin måte å avslutte kvelden på.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

Carina og George giftet seg i midten av september, og fikk en nydelig bryllupsdag med den perfekte balansen mellom rolige øyeblikk og høy stemning. Dagen startet med forberedelser på Engø Gård, hvor vi også fikk tid til en liten, men veldig fin first look mellom Carina og pappaen hennes før turen gikk videre til kirken. […]

Noen bryllup har bare alt – nydelige omgivelser, perfekt lys og et brudepar som er med på alt. Mia og Bendik giftet seg på Fredriksvern Verft i begynnelsen av september, og dagen kunne ikke blitt finere.
Dagen startet med en rolig first look under piletreet, før vi beveget oss videre til vielse i eplehagen. Med overskyet vær og et par regndråper i luften fikk vi det som kanskje er det aller beste lyset for bryllupsbilder – mykt, jevnt og utrolig flatterende. Vielsen fikk en lun og naturlig ramme midt blant epletrærne. Etter seremonien fortsatte feiringen i Steinbrakka, som gir en rustikk og stemningsfull setting for bryllup.
Under middagen tok vi en liten pause for å snike inn noen kveldsbilder nede ved vannet. Fra Steinbrakka er det noen minutters gange ned, og i et forsøk på å være effektive bestemte vi oss for å ta en snarvei. Det viste seg… å ikke være en snarvei.
Plutselig sto vi foran et piggtrådgjerde – og de dyrebare minuttene vi hadde fått av toastmaster til kveldsfotograferingen midt i middagen løp.
Mia og Bendik tok utfordringen på strak arm og klatret gjennom piggtrådgjerdet i brudekjole og dress – uten å miste verken humøret eller stilen. Og her er det viktig for meg å formidle at dette eventyret gjennom piggtråden var på brudeparets initiativ! Og det ble noen skikkelig unike bryllupsbilder av det.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

Malin og Anders hadde et nydelig augustbryllup på Nøtterøy. Dagen startet med vielse i Nøtterøy kirke. Et av de aller fineste øyeblikkene under vielsen var da deres lille sønn gikk som ringbærer. Slike personlige detaljer gjør bryllupsdagen enda mer spesiell, og setter en helt egen stemning på seremonien. Bruden Malin hadde valgt noe som virkelig […]

Jeg møtte Sofie og Daniel ved sommerhuset deres en augustkveld, med akkurat den typen lys man håper på når man planlegger fotografering i solnedgang. Vi hadde lagt opp fotograferingen til omtrent en time før solen gikk ned – et tidspunkt som gir de beste forutsetningene for naturlige og stemningsfulle bilder. Vi startet med portretter i det myke kveldslyset, med den nydelige utsikten over Vestgardskilen i bakgrunnen. Etter hvert som solen sank lavere, fikk vi det varme solnedgangslyset som gir den helt spesielle gløden i bildene.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

Jeg er perfeksjonist og elsker å planlegge og jeg må si at det var en drøm å jobbe med fotografen. Fra gode tips og forberedelser før dagen til selve fotograferingen som gikk sømløst. Bildene stod til over all forventning. Veldig godt å føle at fotografen virkelig har alt under kontroll, jeg trengte ikke tenke på noe og resultatene var ubeskrivelig bra.
Copyright ©Lucky Thirteen 2022 / info@luckythirteen.no
Copyright ©Lucky Thirteen 2022
info@luckythirteen.no