En fredag i slutten av september 2024 satte jeg meg i bilen for å krysse grensen over til Sverige. Her skulle jeg være så heldig å få fotografere bryllupet til Tuva og Edvard på Bjertorp Slott. Denne helgen skulle vise seg å bli noe av det aller fineste jeg har opplevd som bryllupsfotograf.
Katrin og Jens giftet seg i midten av august, og fikk en nydelig bryllupsdag fylt med solskinn, glede og fine øyeblikk fra start til slutt. Vi startet dagen med portrettfotografering på Karljohansvern blant turister og strandgjester.
Deretter gikk turen videre til vielse ved vannet på Bakke Mølle. Med solen glitrende i vannet og gjestene samlet rundt, ble det en utrolig fin og stemningsfull seremoni. Vielsen ble avsluttet med en nydelig konfettiallé idet brudeparet gikk ned midtgangen, og her hadde de gjort noen valg som fungerte spesielt godt. De hadde valgt rund, hvit rispapir-konfetti som lå klart på benkene i små konvolutter. Denne typen konfetti er veldig lett, og svever lenge i luften – noe som gir en mye finere effekt på bilder enn for eksempel roseblader, som er tyngre og faller raskere. At konfettien var lagt i konvolutter gjorde også at gjestene kastet konfettien med hendene, noe som gir et mer naturlig og luftig uttrykk enn når konfetti kastes direkte fra for eksempel kremmerhus. Da kommer konfettien ofte mer som en “klump” mot brudeparet.
Etter vielsen ventet en lang og hyggelig middag i et vakkert pyntet selskapslokale, med fine taler og en avslappet stemning gjennom hele kvelden. Rett før solen forsvant bak horisonten, tok jeg med meg brudeparet ned til den lille bryggen på området for en rask runde med kveldsfotografering før jeg dro hjem og lot brudeparet og gjestene starte festen.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

En overskyet kveld i august møtte jeg Katrin og Jens på Skjellvika her i Sandefjord for deres forlovelsesfotografering. Overskyet er perfekt vær når man skal ta bilder ved sjøen, da sol reflekteres i vannoverflaten og gjør bakgrunnen alt for lys og utydelig. Så, vil man ha sjøen som tydelig bakgrunn på bildene bør det være […]

Marie og Fredrik giftet seg i vakre Slagen kirke i Tønsberg – og for en dag det ble! Dette var første gang jeg fotograferte i Slagen kirke, og fargene og lyset i kirkerommet skuffet ikke. Som bryllupsfotograf er det alltid ekstra inspirerende å oppleve nye kirker og lokasjoner, og Slagen kirke leverte virkelig. Marie var nydelig i sin brudekjole fra Anna Johnson, og hadde en brudebukett i helt fantastiske pastellfarger laget av Nyland Blomster Åsgårdstrand.
Etter vielsen ventet såpebobleallé – midt i ØS PØS regnvær. Ja, virkelig øs pøs! Likevel lot verken brudeparet eller gjestene seg stoppe, og det ble både latter, paraplyer og ekte bryllupsglede i regnet.
Turen gikk videre til Grand Hotel Åsgårdstrand i idylliske Åsgårdstrand. På grunn av kraftig regnvær måtte vi utsette portrettfotograferingen, men det skulle vise seg å være verdt ventetiden. Plutselig klarnet det opp, og ute på moloen fikk vi helt perfekte fotoforhold.
Denne dagen er et nydelig eksempel på at selv regntunge bryllupsdager kan bli helt magiske – spesielt når man tør å vente litt, stole på været og omfavne øyeblikkene som oppstår underveis.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

En varm sommerkveld i Åsgårdstrand, salt sjøluft og mykt lys fra kvelden som nærmer seg – det er akkurat slike forhold som skaper de mest stemningsfulle bildene. Jeg møtte Sofie og Jeppe til forlovelsesfotografering like nedenfor sommerhuset deres i Åsgårdstrand. Her fant vi flere nydelige små spots langs vannkanten, med skygge fra trærne som ga […]

En sommerdag møtte jeg Karoline og Dharan (og Lotto) på Midtåsen her i Sandefjord for deres forlovelsesfotografering. Antrekkene deres var så fine, i ulike nyanser av blått. Til og med neglene til Karoline var i samme toner. I nydelig lys og frodige grønne omgivelser fikk vi mange flotte bilder av det kommende brudeparet og deres lille hund.
Skal dere gifte dere og liker bildene mine? Les om mine pakker og priser her – og bare ta kontakt dersom dere vil høre mer!

Jeg er perfeksjonist og elsker å planlegge og jeg må si at det var en drøm å jobbe med fotografen. Fra gode tips og forberedelser før dagen til selve fotograferingen som gikk sømløst. Bildene stod til over all forventning. Veldig godt å føle at fotografen virkelig har alt under kontroll, jeg trengte ikke tenke på noe og resultatene var ubeskrivelig bra.
Copyright ©Lucky Thirteen 2022 / info@luckythirteen.no
Copyright ©Lucky Thirteen 2022
info@luckythirteen.no